Hotmotorshop.fi

Hotmotorshop.fi

tiistai 24. toukokuuta 2016

KISADIEETTIVIIKOT 7 & 8

Täällä ollaan jälleen reippaan viikon tauon jälkeen. Tässähän ollaan tätä menoa kohta jo puoli välissä dieettiä! Viime viikolla kuvattiin olkapää, koska siinä on ollut vaihtelevasti oireita erinäisissä kiertoliikkeissä. Ja kas, tällä kertaa limapussintulehdus löytyi sieltä. Ei siis vakavaa, mutta inhottavaa kuitenkin. Oon nyt pitänyt viikon tauon olkapäätreenistä ja liikkeistä, joissa kipu tuntuu, syönyt Buranakuurin ja laittanut Voltarenia. Kipua ei tunnu ainakaan nyt. Kuulostelen, miltä vaikuttaa näillä näkymin torstaina olkapäätreenissä.

Viime viikonloppuna oli myös meidän tiimin PT-päivät, jotka järjestetään meille joka toinen kuukausi ammattitaitoisten pt: den ohjauksessa.  Mä valitsin tällä kertaa räpylät. Treeni osui ojentajiin ja hauiksiin erittäin hyvin ja löydettiin liikkeet, jotka voin tehdä olkapään tulehduksesta huolimatta. Poseeraustreenissä olkapää kuitenkin tuntui jonkin verran. Opin jälleen treenissä uusia asioita; mm. sen, että oon saattanut tehdä hauiskääntöjä jännittämällä ihan turhaan hartioita. Huomiota siihen siis! Tehtiin liikkeitä eri liikelaajuuksilla ja nopeuksilla - siihen saakka, ettei painot enää yksinkertaisesti nousseet. Näiden päivien jälkeen löytää aina aivan uusia lihaksia. :D ~ Kiitos tässä kohtaa päivästä huipuille pt: lle, valmentajille ja tiimikavereille. :)



Lisäksi meille oli tarjolla poseeraustreenit tiimin poseerausvalmentaja Sirpan kanssa. Valmentaja Harrikin kävi meitä tsekkaamassa. Sain hyvää palautetta asennoista, mikä kyllä piristi mieltä. Oon 1,5 v harjoitellut säännöllisesti esiintymistä sillä asenteella, ettei jatkopaikka
 jäisi siitä kiinni. Horjuminen ja kiire pois niin alkaa olla hyvällä mallilla.
 Tässä linkki videoon tämän hetken I-kävelystä.
Laatu ei oo valitettavasti kovin hyvä.

https://www.youtube.com/watch?v=tN-D69HYzOU&feature=youtu.be


Tapasin samalla reissulla mun valmentajan, siis Harrin. Tsekattiin kunto ja käytiin läpi, miltä tuntuu. Tähän saakka tuntemukset ovat olleet hyviä. Palautuminen ei oo ollut aivan niin tehokasta kuin off-kaudella, mutta tilanne huomioon ottaen kuitenkin ok: sti. Kunto on edennyt nätisti eteenpäin eli rasva on palanut eikä suuria muutoksia siten tehty tällä kertaa. Tai no vähän lähti puuroa taas. ;) Sunnuntaina kävin vaa´alla ja se näytti tarkalleen 62,2 kg. Lähtöpaino oli 67 kg 1,5 kk sitten. Se on paljon normaalikokoisesta tässä ajassa. Maagista 60 kg rajaa odotellessa. ;) Voin jopa kaivaa Freddyt takaisin kaapista esiin. Ensimmäinen tankkaus voi olla ajankohtainen reippaan viikon päästä. Saas nähdä, mitä herkkua silloin saan. Mutta siitä myöhemmin lisää sitten.


 En tiedä onko asennekysymys vai mikä, mutta mä en voi sanoa poteneeni
varsinaista nälkää. Nälkä kyllä voi olla suhteellinenkin käsite. Mutta pitää vain syödä säännöllisesti. Ja totta kai nälkä tulee, jos ajattelet niin. Treenipäivinä, jolloin on ollut hiilihydraattia vähemmän, oon toki huomannut, että ei oo niin täysinäinen olo ja ruoka uppoaa hieman nopeammin. Mutta fiilis on kuin voisi juosta maratonin (tai ehkä se puolikas olisi realistinen :D ) ja rautoja oon saanut vielä lisätä entisestä. Viimedieetillä vetäisin muuten 10 km hölkkäkisan, mutta nyt sellaiseen ei ole asiaa. Musta tämä on motivoivampaa aikaa kuin nk. off-kausi. Tykkään siitä, että lihakset erottuu hieman enemmän ja olo on kaikin puolin kevyempi. Oon huomannut olevani nyt jollakin tapaa herkempi; oon jopa itkenyt ilosta, vaikka asia olisi ollut aivan pienikin. Tuoreen ruisleivän tuoksu tulee ihanasti nenään, vaikka se on ollut läsnä keittiössä ennenkin. Aistit herää siis. Mutta ei nämäkään mitään huonoja asioita ole.


Viime kisadieetillä ei tullut aivan niin tästä kirjoitettua ja laitettua kuvia, koska olin ensikertalaisena vähän epävarma, että onko mm. kunto nyt sellainen ja mitä tapahtuu. Nyt tiedän asioiden laidan paremmin. Oon osannut olla enemmän iloinen siitä, että työn tulokset alkavat tulla esiin. Ja oon ymmärtänyt, että tämä kunto mikä mulla on jo nyt, on aivan uutta enkä oo oikeasti koskaan ollut näin hyvässä kunnossa, toisin sanoen elämäni kunnossa. Kyllä siitä saa ja pitää iloita. 


Tässä muutamia kunto- ja treenikuvia näiden viikkojen ajalta.



Ja muutoskuvia vuosien varrelta:

Vasen laita vuosi 2012 ennen kisavalmennusta
Keskellä v. 2014 ennen kisadieetin alkua
Oikea laita nyt, kun kisadieettiä takana noin 1 kk.
Näissä kuvissa näkyy selkeästi jalkojen ja keskivartalon muutos. Mä en oo koskaan taistellut ylipainon kanssa muuta kuin omassa päässä. Näin itseni jopa tuossa vasemman puoleisessa kuvassa painavana. Huhhuh, siitä on nyt reilut neljä vuotta. Oon aikaisemmin kirjoittanut vähän niistä ajoista viime vuonna. Voit käydä lukemassa sen täältä: http://sonjasofia.fastspace.fi/2015/02/01/bodarialoittelijan-pohdintaa-ravitsemuksesta/ 



Voit seurata mun matkaa Facebookissa:

https://www.facebook.com/sonjasofiabodyfitness/

ja Instagrammissa: SONJASSFIT

TERVETULOA MUKAAN IHMEELLISEEN MAAILMAAN! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti